Головна » Цікаво » Вчені виявили, що у супутника Сатурна Реї зникли всі його кільця

Вчені виявили, що у супутника Сатурна Реї зникли всі його кільця

фото Вчені виявили, що у супутника Сатурна Реї зникли всі його кільця
Зникнення кілець на супутнику Сатурна Реї виявили американські учені. Рея вважався єдиним відомим космічним тілом в Сонячній системі з твердою поверхнею, яке мало власні кільця на орбіті. Всі інші космічні тіла з кільцями, наприклад планета Сатурн, є газоподібними.

Нове дослідження, проведене на основі останніх фотографічних даних, переданих апаратом НАСА Кассіні, свідчить про те, що кільця навколо Реї зникли.

"Можна було б говорити, що кільця здатні змінити свою геометрію і склад, і це було б нормально, але того, що вони можуть зовсім зникнути, ми не припускали. Це дійсно дивно. Ймовірно, що в 2005 році ми спостерігали кільця, які складалися не з твердих частинок", - говорить Меттью Тіскарено, астрофізик з Корнельського університету в Нью-Йорку, передає Cybersecurity.ru.

Супутник Рея кружляє навколо Сатурну, перебуваючи в його сильному гравітаційному полі. Гравітаційне поле Сатурну, як з'ясували учені, створює навколо планети і її супутників своєрідну бульку із заряджених частинок-іонів і електронів.

У 2005 році Кассіні вже пролітав поблизу Реї і тоді в НАСА несподівано для себе виявили навколо цього супутника власну міні-систему з кілець. Причому тоді Кассіні виявив декілька різних систем кілець з характерними розривами і ущільненнями, як у Сатурна.

Точно говорити про те, як у Реї могли з'явитися власні кільця, складно, але велика частина дослідників сходиться на думці, що кільця Реї - це залишкові матеріали, які були затримані з одного боку гравітацією супутника, а з іншої – "іонною булькою" Сатурна, яка утримувала частинки на їхніх місцях.

Проте докладний аналіз зображень, зроблених Кассіні минулого року, говорить про те, що система кілець Реї несподівано зникла.

"Ми з великою часткою ймовірності можемо стверджувати, що раніше ця система була, а зараз її немає. Нами не виявлено жодного твердого матеріалу, який би обертався навколо супутника", - каже Тіскарено.

В університеті ретельно проаналізували 65 знімків Кассіні, зроблених у момент зближення апарату з супутником, коли той знаходився перед Сонцем і був відмінно освітлений.

Тіскарено каже, що факт відсутності кілець на фотографіях можна було б списати на недостатню освітленість або на блокування супутника іншим космічним тілом, але нічого цього у момент зйомки не було.

У Сатурну налічується близько 60 супутників. На деяких з них виявлені ознаки життя.

За даними досліджень, примітивні види біологічного життя дихають атмосферою супутника і споживають хімічні сполуки, що знаходяться на поверхні, отримуючи тим самим необхідну енергію.
Категорія:Цікаво| Перегляд:784| Додав:Admin |Рейтинг:0.0/0