Головна » Цікаві події » Науковці навчились визначати вік людини за аналізом крові

Науковці навчились визначати вік людини за аналізом крові

фото Науковці навчились визначати вік людини за аналізом крові
Група вчених з Університету Еразмус у Роттердамі розробила новий метод визначення віку людини, що може бути використано в криміналістиці.

Як повідомляють учені в своїй статті, опублікованій в журналі Current Biology, новий метод дозволяє визначити вік з істотною похибкою у дев'ять років, що, однак, може виявитися достатнім для звуження кола підозрюваних осіб у кожному конкретному випадку.

Метод заснований на аналізі ДНК клітин імунної системи людини, так званих Т-клітин, що циркулюють в крові і виконують роботу зі знищення чужорідних об'єктів, що проникли в організм. Для виконання цієї функції Т-клітинам необхідно постійно оновлювати і розробляти нові рецептори на своїй поверхні, щоб точно визначати загрозу організму, передає РИА "Новости".

Досягається це за рахунок відрізання невеликих фрагментів ДНК і складання з них нових послідовностей. У результаті такого процесу утворюються кругові фрагменти ДНК, які не несуть жодної функції і є відходами процесу реорганізації цієї молекули.

Автори дослідження показали, що можливо визначити кількість таких кругових структур в ДНК Т-клітин. Більше того, вчені продемонстрували, що з віком їх кількість зменшується, тому що організм виробляє все менше і менше Т-клітин.

Аналіз крові 200 добровольців у віці від декількох тижнів до 80 років показав, що метод дозволяє визначити вік людини з похибкою у 20 років.

"Сучасні методи ДНК аналізу, що використовуються в криміналістиці, дозволяють виявити потенційних злочинців тільки при повному збігу їх зразків ДНК з наявними в базі даних. Цей метод не може дати результат за відсутності фрагмента ДНК, з яким необхідно порівняти генетичний матеріал підозрюваних. У нашому випадку порівняння не потрібне, і визначення приблизного віку злочинця може значно звузити коло підозрюваних", - зауважив керівник дослідження.

Автори методики мають намір у майбутньому підвищити її точність за рахунок використання особливостей інших клітин, що містяться в крові людей і пов'язані з віком людини. Наразі аналітична методика проходить випробування за участю професійних криміналістів.

Раніше науковці з університету Юти дійшли висновку, що хімічний аналіз волосся людини допоможе дізнатися про її місцезнаходження в різні періоди часу.

А минулого року американські науковці запропонували спосіб перетворення, або диференціацію, стовбурових клітин в клітини крові без використання медикаментів.

Група вчених під керівництвом Джорджа Далі з Дитячої лікарні Бостона поклала ембріональні стовбурові клітини миші в пристрій, що обертався, тобто між зовнішнім і внутрішнім кільцями програвача. Зміщена напруга, що подається на клітки завдяки обертанню кілець на різній швидкості впродовж двох днів, привела до їх трансформації в клітини крові і обмежила виробництво азотної кислоти, яка блокує їх диференціацію.
Категорія:Цікаві події| Перегляд:584| Додав:Admin |Рейтинг:0.0/0